Kate Moss EFG bioeffect
Kate Moss sverger til hudpleiemerket. © GettyImages

Det islandske kultmerket har endelig kommet til Norge

Den norske skjønnhetseliten var samlet da hudpleieserien som har vunnet en rekke priser ble introdusert for det norske marked!

21. mars 2018 av Sonia Uppal

Om du ikke hørt om Bioeffect har du kanskje hørt om bestselgerserumet EGF, som er magi i en liten glasskrukke. Det islandske hudpleieproduktet har i løpet av kort tid oppnådd et kultstatus.

Historien bak merket er nokså interessant, for planen var aldri å skape et hudpleieprodukt. I 2001 dannet tre islandske forskere et bioteknologisk selskap, hvor målet var å forske på menneskelige proteiner i planter, som hadde evne til å reaktivere celleproduksjon i huden. De brukte over ti år på å finne en metode å rekonstruere et menneskelig protein med, og i 2010 var forskertrioen i mål og deres EGF-serum virkelig.

Kjendiser som elsker det islandsk hudpleie

Kjendiser som Kate Moss og Uma Thurman er bare to av flere vakre kjendiser som sverger til serumet og hudpleiemerket som har et godt rykte.  

bioeffect hudpleieserum

Vi var så heldige og fikk møte Dr. Bjørn Örvar som er en av grunnleggerne og genetikerne bak hudpleiemerket for å snakke om produktene.

Hvorfor er produktene de beste anti-age produktene på markedet?

– Dette er det eneste merket som har klart å gjenskape et menneskelig veksthormon i planter. Dette er et veksthormon som huden opptar som sitt eget, og som stimulerer huden til å reprodusere celler og gjenoppbygge funksjoner som har blitt redusert med aldring. Bioeffect har grundige kliniske forskningsresultater som viser effekten av produktene – spesielt på kvinner med dype linjer og arr. I tillegg skal det tyntflytende serumet øke fuktbalansen i huden og styrke kollagenproduksjonen. 

Hvilket produkt må prøves?

– Bioeffect har en hel rekke med produkter, men hvis det er et produkt som må prøves, er det EGF (Epidermal Growth Factor)-serumet, som vi har vunnet mange priser for. Serumet stimulerer cellene, glatter ut fine linjer, rynker og jevner ut hudtonen, og er bygd på EGF, som er menneskelige proteiner vi allerede har i huden. 

Hvem er den rette målgruppen for disse produktene?

– Produktene passer for alle aldre og hudtilstander, men det er klart at resultatet blir tydeligere på en eldre og voksen hud.

Hvilket hudproblem ønsker dere å løse?

– Jeg mener de styrker huden og gjør den tykkere, dette fører til mindre synlige rynker, bedre væskebalanse i huden, økt produksjon av kollagen, mer elastisk og spenstig hud.

Merket har eksistert på det norske markedet i flere år, men det er først nå de satser med å markedsføre og flytte inn i butikkhyllene. Vi har enda ikke testet snakkisen vi har hørt så mye positivt om, men gleder oss til å se om hypen leverer!

Bioeffect kan kjøpes hos Kicks, og i utvalgte Fredrik & Louisa butikker i Norge.

Kanskje du også er interessert i...