© Bikbok

Bikbok lanserer #sjekkdeg-kolleksjon

Bikbok og Kreftforeningen oppfordrer alle kvinner til sjekke seg for å unngå livmorhalskreft.

30. august 2018 av Alexandra Sætran

Journalisten og bloggeren Thea Steen har for mange blitt en viktig stemme i samfunnet, og spesielt for unge jenter. Hun opplevde selv å bli rammet av livmorhalskreft, og døde av sykdommen etter en lang kamp i 2016, bare 26 år gammel. Hun hadde et ønske om at kampen hennes om å få flere jenter til å sjekke seg ikke skulle dø sammen med henne, et ønske som har gått i oppfyllelse. Hvert år prøver Kreftforeningen å fronte budskapet, og å nå ut til flere unge jenter om å sjekke seg for livmorhalskreft. 

Det er rundt 300 kvinner i året som blir rammet av kreften her i Norge. For å øke bevisstheten rundt det å ta livmorshalsprøve, har Bikbok i samarbeid med Kreftforeningen lansert en kleskolleksjon der 10 prosent av omsetningen går til #sjekkdeg-kampanjen til Kreftforeningen.

T-skjorter, hettegensere, en rosa regnjakke, armbånd og stripete overdeler er bare noen av plaggene som er å finne i kolleksjonen. Plaggene bærer alle ulike sitater fra Thea selv, som "Pust inn. Pust ut. Fortsett", "Livet er det fineste" og "Frem og tilbake. Opp og ned".

Sjekk ut kolleksjonen i butikk eller på nett, og det viktigste av alt: #SJEKKDEG.

Les også: Costume + Holzweiler + Plan Norge = Hjertesak

© Bikbok

Prisen går fra 49 kroner til 599 kroner

Kanskje du også er interessert i...