
Mote mot Aids
H&M øker bevissthet rundt Aids med en Unisex-kleslinje.
AvHedda Marie Kaupang
1/2
Unisex-kolleksjon
I år kommer H&M's kolleksjon Fashion Against AIDS (FAA) med en helt ny vri. FAA er har som formål å skaffe midler og øke bevissthet rundt AIDS, og kampanjen har så langt gitt over 41 millioner svenske kroner til Designers Against AIDS (DAA) og flere andre internasjonale HIV/AIDS-prosjekter.
Kolleksjonen er i salg på H&M fra 26. april.

2/2
Unisex-kolleksjon
- Vi ønsket å lage en unisex-kolleksjon med en sporty look. Det var befriende å kunne tenke på snitt, form og stoff, i stedet for hvilket kjønn det skulle passe til. Nøkkelplagg er t-skjorter med trykk og jakker med glidelåsdetaljer, sier Ann-Sofie Johansson, designsjef i H&M.
Dette er det fjerde året H&M tar et FAA-initiativ, som har som mål å fremme sikker sex og øke bevisstheten rundt HIV/AIDS gjennom budskapene i kolleksjonen og gjennom arbeidet til organisasjonene som mottar midler fra salget.
