Earth Month setter fokus på retten til rent vann

Aveda Earth Month 2009-kampanjen skal samle inn 3 millioner dollar på 30 dager. Pengene går til rent vann.

15. april 2009 av Helene Polmar

Hvert år holder skjønnhets- og velværemerket Aveda en Earth Month-kampanje, som er en utvidelse av det amerikanske initiativet Earth Day - Jordens Dag den 22. april - som skal utdanne og informere om global miljøbeskyttelse. Avedas årlige Earth Month-kampanjer i april har til formål å samle inn penger til og sette fokus på miljømessige tiltak og formål.

I 30 år har Aveda tatt vare på miljøet, og i jubileumsårets Earth Month-kampanje forventes et rekordhøyt resultat. I 2009 fokuserer Earth Month på retten til rent vann, og målet er å samle inn 3 millioner amerikanske dollar på 30 dager. Pengene går til rent vann.

Aveda Earth Month 2009
fokuserer på strategisk lokal og global handling for å beskytte lokale vannkanaler, fremme økologisk landbruk, styrke lokalsamfunn og hjelpe med å gjøre rent vann tilgjengelig for alle - i hele verden.

Walk for Water og aromalys

Earth Month-programmet inkluderer en rekke tiltak, blant annet en Walk for Water-event i USA og Europa søndag den 26. april - en seks kilometer lang gåtur for retten til rent vann. Gåturene fokuserer på den daglige kampen til over en milliard mennesker i verden som ikke har adgang til rent vann. Gåturen er på seks kilometer - gjennomsnittsdistansen som kvinner i utviklingsland går hver eneste dag for å hente vann.

Utover dette kan man kjøpe Avedas Light the Way-aromalys hele april. Lyset er basert på 100 prosent EcoCert-sertifiserte økologiske ingredienser, blant annet fransk lavendel. Lyset selges eksklusivt hos INCH i Ullevålsveien 47, www.inch.no. Alle inntekter fra salget går utelukkende til Earth Month-prosjektet.

Siden 1999 har Avedas nettverk samlet inn over 11 millioner dollar til miljømessige formål takket være sine årlige Earth Month-kampanjer i april.

Les mer om Earth Month HER

Seneste

Kanskje du også er interessert i...