© Foto: Thefashionlaw.com og Matchesfashion.com

Dette er den mest hypede T-skjorten akkurat nå!

Det kan se ut som den ikoniske, gule uniformen til DHL. Denne koster derimot flere tusen og bærer Vetements-signaturen i nakken.

24. mars 2016 av Marie Alkestrup og Mette Mortensen

Franske Vetements har allerede forankret sin plass som gatemotedronningenes nye favorittmerke. Særlig er de kjent for sine jeans, som kan koste over 10.000 kroner.

Har du sett den nye solbrillekolleksjonen fra Acne Studios?

Nå har Vetements igjen skapt en hype - denne gang med utgangspunkt i noe så hverdagslig som som et gammelt tysk transportfirmas logo, nemlig DHL. 

LES OGSÅ: It-jentenes antrekk under moteuken i både Paris og Milano.  

En av de som gikk Vetements SS16-visning var den russiske designeren Gosha Rubchinskiy, iført den mye omtalte T-skjorten. (Foto: Vogue.com).

I forbindelse med Vetements bruk av DHL's logo har det vært snakk om hvorvidt det var lovlig for Vetements å trykke en replika av logoen på sine plagg. Men etter en offisiell uttalelse fra DHL, som støtter Vetements, ser det ut til at transportfirmaet og det franske merket har inngått et noe usedvanlig motesamarbeid, noe som gjør T-skjorten helt lovlig.

Motenyhet: Nå er motebloggeren Ulrikke Lund tilbake!

Vil du ha fingrene i T-skjorten, så må du dessverre svi av rundt 2.300 kroner. (Gjør det her). Men, er du heldig finner du den originale DHL-logoen i en bruktbutikk til en brøkdel av prisen. Alternativt kan du bestille et bud og inngå en byttehandel med sjåføren... 

En ting er sikkert: mote er og blir uforutsigbar. Det har Vetements akkurat bevist!

Vil du ha flere budsjettips? Se hvordan du lett kopierer gatemotestilen. 

Har du fått med deg at Balenciagas nye sjefdesigner kommer fra nettopp Vetements? Les saken her. 

Kanskje du også er interessert i...

#IAMSCARLETT