
COSTUME AWARDS 2022: Dette er Årets grønne motemerke
Vinneren jobber helhetlig med bærekraft, og en av få aktører som klimamerker produktene sine.
AvDet er Pierre Robert som vinner den nye prisen Årets grønne motemerke! Fra den spede begynnelse i 2006 har Pierre Robert gått fra å kun fokusere på undertøy, sokker og strømpebukser til å sakte, men sikkert utviklet brandet som de er i dag; leverandør av base- og nøkkelplagg med høye krav til komfort, kvalitet og design – og ikke minst hvordan miljøet blir påvirket.
For bærekraft spiller heldigvis en økende rolle i motebransjen, og med målsetningen å løfte opp de som arbeider målrettet med dette fokuset introduserer Costume i år to nye, bærekraftige priser:
– Motebransjen er en av verdens mest forrurensede industrier. Heldigvis er det også mange som jobber kontinuerlig for å bli en del av løsningen på klimakrisen. Disse to prisene er ment for å løfte frem innovasjon og tiltak som er med på å skape en mer bærekraftig motebransje – til inspirasjon for andre aktører, sier sjefredaktør Kine B. Hartz.