© H&M

20 år etter den første suksessen: H&M inngår igjen samarbeid med stor designer

Tilbake i 2005 var det en stor suksess, og nå har de igjen slått seg sammen. Det ligger dermed an til en nostalgisk – og fantastisk – kolleksjon.

Siden 2004 har H&M vært pådriver for noen av de beste samarbeidene med prominente designere, som har gjort det mulig å få tak i utsøkt design til high street-priser.

Senest har de lansert en kolleksjon med en av dagens mest ettertraktede designere.

Nå avslører de enda et nytt samarbeid. Men denne gangen er det med en gammel kjenning i H&Ms designsamarbeids-univers.

Gledelig gjensyn

Den svenske gigantens aller første samarbeid i 2004 var med selveste Karl Lagerfeld. Året etter var de klare med designsamarbeid nummer to, denne gangen med den prominente kvinnelige designeren Stella McCartney.

Og nå, 20 år senere, er hun tilbake hos H&M.

Det er nemlig nettopp blitt annonsert at den britiske designeren igjen har laget en kolleksjon for den svenske high street-kjeden.

Hvis du husker det første designsamarbeidet mellom H&M og Stella McCartney, vil denne nye kolleksjonen på mange måter være et nostalgisk gjensyn. Mange av McCartneys den gang (og fortsatt i dag) gjenkjennelige signatursilhuetter vil nemlig igjen være å finne i kolleksjonen – hvor vi også vil se både blonder og glitter.

LES OGSÅ: 20 år etter premieren får den ikoniske motefilmen ENDELIG(!) en oppfølger

© H&M

Avslørt på den røde løper

Annonseringen av andre runde av samarbeidet skjedde under Fashion Awards, som ble arrangert 1. desember i London.

Her dukket blant andre Amelia Gray, Anitta og Emily Ratajkowski opp på den røde løperen iført klær fra den nye kolleksjonen.

De avslørte dermed ikke bare nyheten om enda et samarbeid, men ga også et eksklusivt første glimt av noen av plaggene vi kan glede oss til.

LES OGSÅ: Denne vinteren er det fargen som avgjør om du er med på den største vesketrenden

Designeren Stella McCartney er nå, 20 år etter sitt første samarbeid med H&M, igjen klar for å designe en kolleksjon for den svenske high street-giganten.

© H&M

Hele kolleksjonen er ennå ikke avslørt. Men etter det første sniktittet ser det ut til at det er mye å glede seg til.

Dessverre må vi smøre oss med tålmodighet, for kolleksjonen kommer først for salg til våren i utvalgte butikker og på nett.

Håndplukket til deg