3 høydepunkter fra Burberrys catwalk
Fra den perfekte modell til den viktigste fargen i 2019. Her er tre spektakulære ting fra Burberrys AW19-show.
Av1. Stella Tennant
Essensen av britisk aristokrati, toppmodellen Stella Tennant - som var kampanjeansikt for Burberry under den daværende sjefsdesigner Christopher Bailey – gikk stoisk ned catwalken, og plasserer brandet Burberry nøyaktig der hvor det skal være; Hun er ultra klassisk, men har styrke og utstråler intellekt.

2. Beige
Hvis ikke motehuset hadde det før, så har det ihvertfall nå patent på fargen beige, som forøvrig er den viktigste fargen i 2019.
Her fortjener spesielt nytolkninger av trenchcoats å bli fremhevet, som her vist med en enkel og elegant styling.

3. New Minimalism
Sjefsdesigner Riccardo Tisci forsøkte å fremheve diversitet og understreke at Storbritannia er et kulturelt fragmentert rike ved å vise både punk, aristokrati og sport – og dette skinte selvfølgelig også igjennom i den multikulturelle modell-castingen.
Men det var også et par sterke minimalistiske look, som var mer innovative og ikke fullt så eklektiske og eksperimenterende. Vår favorittlook var dette med skinnvest og skjørt.
