
Beyoncé i nytt prosjekt med Topshop
Den engelske high-street kjeden Topshop offentligegjorde nylig sitt neste samarbeidsprosjekt med popstjernen Beyoncé Knowles.
AvDen beryktede motekritikeren Vanessa Friedman fra The New York Times skrev at Beyoncé ikke er et moteikon, men i stedet en superstjerne - ikke annet. Dette har skapt overskrifter rundt om i verden, og nå svarer Beyoncé med et samarbeid med motekjeden Topshop om et helt nytt merke.
Dette er alt vi har fått vite om samarbeidet:
Det nye firmaet får navnet Parkwood Topshop Athletic Ltd., som er oppkalt etter Beyoncés administrasjonsselskap, Parkwood Entertainment. Hva merket kommer til at hete er enda ikke fastslått eller offentliggjort. Kolleksjonene kommer til at bestå av sportstøy, sko og tilbehør og er inspirert av fritidsaktivitet og dans. Det er et 50/50 partnerskap og ikke et samarbeide så det blir ikke en come-and-go-kolleksjon. Det blir hyret et helt nytt team for å ivareta kolleksjonen og merket - inklusiv en kreativ direktør og egne designere.
Siden sangerinnen (åpenbart) ikke er et moteikon - kan Topshop uten tvil dra nytte av hennes 19 millioner Instagram-følgere når merket skal lanseres (de selv har 3 millioner). Om selve samarbeidet sier Beyoncé: “Jeg kunne ikke forestilt meg en bedre partner. Å arbeide med Topshops utviklingsteam om å skape og produsere en teknisk og moteførende kolleksjon er utrolig spennende, og jeg ser frem til å delta i alle aspekter av dette partnerskapet.”
Kolleksjonen vil selges hos Topshop og andre butikker (enda ukjent).
Vi venter spent på å se mer av kolleksjonen!