
Tom Wood slipper ny kolleksjon
Tom Wood x Kelly Harrington har realisert denim-drømmen!
AvMoteuken har ankommet Paris, og mellom show, eventer og mingling slipper norske Tom Wood nok en denimkolleksjon. I dag henger kolleksjonen i flere butikkvinduer over hele verden, blant annet i Paris - hvor Tom Wood-teamet selv befinner seg -, i Oslo, i Australia og i Japan.
Kelly Harrington (@kellouhar) er en anerkjent trendforsker, og gjennom årene har hun opparbeidet seg et unikt arkiv av vintage-denim. Kelly er blant annet med på å utvikle H&M Trend, i tillegg til flust av andre prosjekter. På Instagram kan man følge livet til motepersonligheten, som består av reiser, mote og blå inspirasjon (det er ikke vanskelig å skjønne at hun er en denim-elsker).
Nå har hun inngått et samarbeid med norske Tom Wood, og resultatet er en drømmegarderobe bestående av klassiske denimfavoritter. I kolleksjonen kan du blant annet finne baggy bukser, originale denimjakker og ulike vasker.
Kolleksjonen er produsert i Italia, og består av 16 produkter som er inspirert av hennes mange reiser og duoens felles kjærlighet for Japan.
– For Kelly var det viktig at alle plaggene fikk et ekstra personlig preg, og derfor er de navngitt etter familiemedlemmer og venner av Kelly selv, står det i pressemeldingen.
Den kule kampanjen ble skutt i New York for en stund tilbake. Isteden for å bruke modeller, har Mona Jensen valgt å fronte kjente streetstyle-fotografer, blant annet Adam Katz Sinding og Eva Losada. De som vanligvis er å se bak kamera, ofte springende etter influencerne i motemetropoler, har denne sesongen selv fått posere.
Tom Wood x Kelly Harrington er å finne i utvalgte butikker fra den 27. september.