Det beste og siste fra Marc by Marc Jacobs
Ryktene var sanne, Marc Jacobs skal legge ned søsterselskapet Marc by Marc Jacobs som har eksistert siden 2001. Få med deg våre beste øyeblikk og sikre deg de fineste plaggene før det er for sent!
AvIntrodusert i 2001
Det hele startet i 2001 da Marc by Marc Jacobs ble introdusert under en motevisning. Marc by Marc Jacobs som var en underlinje av søstermerket Marc Jacobs var skapt for å være et rimeligere alternativ. Her fikk Luella Bartley og Katie Hillierfikk all det krative ansvaret. Helt siden den første visningen har de prøvd å representere ungdomskulturen på ulike måter gjennom kolleksjonene.

Kampanjer
Marc Jacobs er kjent for sine merkelige annonsekampanjer med kjendisene. Det er spesielt to vi husker best. Den ene er med Victoria Beckham i en gigantisk bærepose og den andre med Helena Bonham Carter med meslinger og parykk.
Han har brukt de kuleste og hotteste jentene i kampanjene sine, og jobbet tett opptil motefotografen Juergen Teller.

Kjennetegn
Vi likte spesielt de særegne kjennetegnene til underlinja, Marc by Marc Jacobs, som kysseleppene, figurene og de lekne symbolene av fugler, mus og 'miss marc'.

Marc by Marc Jacobs-jenta
Marc Jacobs stelte i stand en veldig stor Instagram-konkurranse i fjor, hvor han lette etter det nye ansikt til Marc by Marc Jacobs. Flere hundretusener meldte seg på via Instagram og fikk muligheten til å bli med på audition, og bli fotografert av David Sims.

De historiske visningene
Vi har alltid sett de hotteste modellene i unike kreasjoner på catwalken sesong etter sesong, år etter år. Marc Jacobs håndplukket modellene til hver Marc by Marc Jacobs-visning.

Butikk i Oslo
I oktober 2013 åpnet den første (og siste) norske Marc by Marc-butikken i Oslo sentrum.

Favoritter
Redaksjonen har plukket ut sine favoritter, som er smarte å sikre seg før de forsvinner - for godt!
