
LuisaViaRoma utvider med nytt bærekraftskonsept: "Vi kan oppnå store endringer hvis moteprodusentene virkelig engasjerer seg og tar ansvar for produksjonen sin"
Det eksklusive onlineuniverset LuisaViaRoma er i dag kjent for å forhandle noen av verdens mest luksuriøse brands. Nå utvider de med konseptet LVRSustainable som skal gjøre det enklere å shoppe mer bærekraftig på plattformen deres. Vi har i den sammenheng snakket med Maria Fernanda Hernandez Franco, Director of sustainability hos LuisaViaRoma.
AvEt av emnene som har stått øverst på moteverdenens agenda gjennom de seneste årene kan oppsummeres med ét ord: bærekraft. Designere såvel som butikker søker i større grad mot nye, mer ansvarsbevisste løsninger - og det gjelder også onlineuniverset LuisaViaRoma, som nettopp har lansert konseptet LVRSustainable.
LVRSustainable er en helt ny kategori på Luisaviaroma.com, som er dedikert til å inspirere brukerne til å shoppe mer ansvarsbevisst med et kuratert utvalg av bærekraftige motebrands og stilretninger innenfor alt fra klær til sko og tilbehør. Målet er å bygge opp et globalt fellesskap som støtter opp omkring bærekraftig mote - både når det kommer til for eksempel økologi, bruken av veganske materialer, empowerment av kvinner samt resirkulering og upcycling.
Blant utvalget hos LVRSustainable finner du Frankremme – et skandinavisk brand etablert i 2014, som designer og skaper plagg ut fra overskuddsmaterialer. Vi har snakket med Maria Fernanda Hernandez, director of sustainability hos LuisaViaRoma, om samarbeidet med Frankremme.