© costume.no

Missoni og Lindex for brystkreftforskning

Motehuset Missoni har slått seg sammen med motekjeden Lindex for å støtte brystkreftforskningen.

Samarbeidet har resultert i en unik kolleksjon bestående 70 moteplagg og accessoirer. 10 % av salget vil gå til kampen mot brystkreft og årets Rosa Sløyfe-aksjon.

  • Målet vårt med samarbeidet med Missoni, var å gi kundene våre tilgang på et av verdens viktigste merker. Missoni er beundret, ikke bare for sin unike og vakre design med karakteristiske mønstre, men også for den feminine elegansen, forteller Lea Rytz Goldman, Director Design & Purchase hos Lindex.

  • Samarbeidet med Lindex har gitt oss en unik mulighet til å bringe rimelig design til alle kvinner, og samtidig til å gi noe tilbake - gjennom en verdensomspennende oppmerksomhet på brystkreft. Vi er imponert av Lindex’ engasjement for brystkreftforskningen. Det humanitære aspektet fikk oss med på dette prosjektet. Jeg mener at alle individer og organisasjoner fortjener anerkjennelse for engasjementet og innsatsen de legger i kampen mot brystkreft, sier Angela Missoni.

Kolleksjonen slippes 25. september og vil selges i alle Lindex-butikker i Norden, Mellom-Europa og på www.lindex.com.