H&M fortsetter samarbeidet med store designere, og etter fjortårets megasuksess med Erdem, annonserte gigantkjeden H&M via sine sosiale medier kanaler i dag årets store designsamarbeid med det italienske motehuset Moschino, som er kjent for sitt livlige, humoristiske og fargesprakende design.
Populærkultur har alltid vært en referanse hos Jeremy Scott, som har sittet i sjefstolen for det italienske motehuset siden 2013. De siste årene har vi sett kolleksjoner inspirert av blant annet McDonalds-ansatte, Barbiedukker og blomsterbuketter.
Interiørfan? Zara Home i Norge!
– Jeg er veldig begeistret for MOSCHINO [tv] H&M. Mitt livsverk har handlet om å nå ut til mennesker gjennom mote, og med dette samarbeidet kan jeg nå ut til så mange flere enn før, sier Jeremy Scott, kreativ direktør for MOSCHINO i en pressemelding.
– MOSCHINOxH&M er det perfekte samarbeidet akkurat nå, med en blanding av pop, gatekultur, logoer og glamour. Jeremy er fantastisk – han kan kunsten å leke og ha det gøy med mote, og å komme i kontakt med fans over hele verden”, sier Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor i H&M i en pressemelding.