
Modell og artistdatter Alexandra Richards fronter Mango Time!
Alexandra Richards blir det norske klokkemerkets nye ansikt utad.
AvDen amerikanske modellen ankom Norge tirsdag kveld, for å ta bilder og film til det norske klokkemerkets nye kampanje. Dette er ikke første gang hun har vært i Norge. Alexandra har slektninger fra Stavanger og Mandal, og for rundt femten år siden var hun i landet for å besøke disse. Hun har senere vært her sammen med sin far i forbindelse med en opptreden.
Selve fotoshooten foregikk onsdag i en låve utenfor Oslo.
- En røff location som gir det lille ekstra for å understreke attityden i den nye kampanjen til Mango Time, sier markedssjef Beate Hurum Berg.
Alexandra Richards er en modell som klatrer opp i gradene innenfor modelleliten, turnerer verden rundt anerkjent dj og er en fremvoksende artist. Når du har en mor som er supermodell og en rock’n roll-legende til far som Alexandra Richards, har du visse fordeler her i livet. Men denne dama har satt fart på sin egen karriere, og allerede som 14 åring fikk hun sin første modellkontrakt. Siden da har hun gjort kampanjer for blant andre Burberry med Kate Moss, Valentino og Versace.
- Vi ønsket denne gangen å gjøre en tøffere og rocka Mango-kampanje med et internasjonalt fjes, og her følte vi at Alexandra var midt i blinken. Motebildet har det siste året blitt mer rocka og man er opptatt av å ha en individuell stil. Hun er en tøff jente med bein i nesa og som velger å gå sin egen vei. Hun er en miks av en rockestjerne og en ekte fashionista, og det er denne kombinasjonen som vi synes passer så godt for Mangos unge og trendy målgruppe, sier markedssjef Beate Hurum Berg.
Mango Time er et norsk klokkemerke som distribueres og produseres av Frithjof E. Rasmussen AS. Frithjof E. Rasmussen AS er i dag en av landets ledende leverandører til norsk urmakerbransje. Med 65 års erfaring kan vi tilby et bredt spekter av spennende merker og produkter.
Costume møtte Alexandra da hun besøkte Norge. Les mer om henne i vårt intervju i Costume nr. 02 som kommer i butikk 28. januar!