Moteuken i Sydney
Oppstyret rundt moteukene har for lengst lagt seg på den nordlige halvkule. I Sydney derimot braket det løs i forrige uke.
AvGinger & Smart
Svart, hvitt og tropiske fargetoner preger kolleksjonen til Sydney-baserte Alexandra og Genevieve Smart. Her står kvinnekroppen i fokus, med magetopper, smale snitt og delikate mønstre. Søstrene valgte å starte opp sitt eget merke i 2002 etter en årrekke i motebransjen som magasinredaktør og designer. De ville bruke familiepotensialet for alt det var verdt.

Ginger & Smart
Sjekk ut merket nærmere her

Ellery
Det meste hun tar i blir til gull. Kym Ellery studerte motedesign i Perth og i London før hun var med på å utvikle Australias hotteste motemagasin, Russh. Deretter skjøt hennes egen designkarriere til himmels da hun etablerte sitt eget klesmerke, Ellery, i 2007. Kolleksjonen er minimalistisk og rå, med en enkel og nedtonet fargepalett i svart, hvitt og kopper. Volum og kontrast mellom forskjellige overflater gir den kant.

Ellery
Sjekk ut merket nærmere her

Aje
Designduoen bak merket Aje, Adrian Norris og Edwina Robinson, ønsker å gi kundene sine den ultimate luksusfølelsen. Det skal være tidløst, feminint og avslappet. Designernes oppvekst på Australias kyststripe reflekteres i deres kreasjoner, med inspirasjon hentet fra alt fra surfebrett til piggtrådgjerder og bortgjemte, bugnende hager.

Aje
Sjekk ut merket nærmere her

Dion Lee
Han er konseptuell og innovativ og kun 24 år gammel. I teten for australsk, avantgardistisk design ligger Dion Lee, både når det kommer til teknikk og utseende. Hans forrige kolleksjon produserte han delvis ved bruk av en 3D-printer. Denne gangen har han fokusert på asymmetriske snitt, skinnkvaliteter og grafiske paneler, tydelig inspirert av arkitektur, mekanikk og natur.

Dion Lee
Sjekk ut merket nærmere her

Karla Spetic
Født i Kroatia og emigrert til Sydney i 10-årsalderen - Karla Spetic har med årenes løp byttet ut drømmen om at krigen skulle ende i hjemlandet med en suksess for sitt eget klesdesign. Hun har nå vist sin kolleksjon i fem år under moteuken, og merket vokser seg stadig større. Vårens kolleksjon er en kombinasjon av Blenda-hvitt og tropiske farger, med skinnende materialer, blonder og transparente partier i fokus.
