
Tom Wood: – Vi ønsker å befeste posisjonen vår internasjonalt
Mottagelsen den første ringen signert Tom Wood fikk, tydet på at dette kom til å bli en suksess. I dag selges merkevaren side om side med Balenciaga og Gucci – og har stjernestatus i Japan. Les om den spennende reisen til det norske merket her.
AvHvordan startet reisen?
– Etter mange år i reklamebransjen, ønsket jeg å gjøre noe for meg selv – helt fra bunnen, og kun meg. Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg, siden antallet ansatte stadig øker, og arbeidsdagen er alt annet enn rolig. Jeg får likevel jobbe kreativt, og jeg står ansvarlig for det som skapes visuelt – noe jeg trives veldig godt med, sier kreativ leder og grunnlegger Mona Jensen.
Kan du huske det aller første designet?
– Julen 2012 var vi på juleferie med familien i Bangkok, og stoppet innom fabrikken vår på veien hjem. De hadde laget den første serien med ringer, og jeg ble overlykkelig da jeg så resultatet. Jeg bestemte på flekken at jeg skulle slutte i jobben jeg hadde, og satse alt på Tom Wood. ¨
Fortell om øyeblikket der dere fikk følelsen av et gjennombrudd ?
– Det har vært en fantastisk reise, og jeg tror egentlig hver måned har bidratt til at vi har lyktes enda litt mer. Fra de første kundene hjemme i Norge, til litt mer uventede hendelser, som da vi ble kontaktet direkte av et par internasjonale kunder. Å slå gjennom som designer i dag krever sitt.