
Steen & Strøm ringer julen inn
Norges eldste varemagasin, Steen & Strøm, samler den moderne familien rundt middagsbordet!
AvI tradisjon tro fortsetter Steen & Strøm å skape julestemning på sitt eget vis. Varemagasinet har i løpet av de siste 225 årene, på tvers av sin lange og stolte historie, blitt et symbol på jul i Oslo med sine dekorative julevindusutstillinger. I år ringes julen inn med kampanjen The Joy of Giving - inspirert av et skriv fra varemagasinets årbok fra 1954;
«Mange mener at skikken på å gi julegaver er en uting. Dette er neppe riktig. Skikken er vel forankret i den tradisjonelle måte å feire julen på; den er i pakt med julens innhold og mening. Å gi, det er å elske; grunnlaget for gaven er kjærlighet og hengivenhet. De fleste setter pris på å gi gaver. Lykkelig er den som i sine kjæres øyne kan gjenspeile gleden over gavene.»
Kampanjen samler den moderne familie rundt middagsbordet; den litt gøyale onkelen, den moteinteresserte datteren, den veslevoksne lillebroren, den flamboyante kjæresten (til bestemor) og ikke minst samlingspunktet selv – vertinnen og den litt snobbete bestemoren. De sitter klare rundt julemiddagen og lyser først opp når bestemor entrer rommet og sier «gaver». Når alt er pakket opp, er alle strålende fornøyde, men mest av alle bestemoren, skriver Steen & Strøm i en pressemelding om kampanjen.