Totême åpner sin første butikk

Det svenske superparet åpner sin aller første butikk fire år etter lanseringen.

4. oktober 2018 av Alexandra Sætran

Minimalistiske snitt, rene fargetoner, elegant og estetisk vakkert - Totême er kjent for akkurat dette, og bare fire år etter Elin Kling lanserte klesmerket sitt åpner hun nå sin første butikk i Stockholm.

Allerede i 2019 skal Totême åpne dørene i Biblioteksgatan 5, som blir det nye universet til den tidligere bloggeren. I andre etasje skal showroomet finne sted.

Totême ble lansert i 2014, da Elin fortsatt bodde i New York. Det forklarer kanskje hvorfor klærne ble presentert gatelangs på Manhattan tidligere denne måneden. Denne sesongen skippet Totême moteuken i Stockholm, og beveget seg heller over dammen, hvor de fotograferte den nye kampanjen. Elin har tidligere uttalt at hun ble veldig inspirert av hvordan damene på Upper East Side gikk kledd da hun bodde i storbyen. Denne estetiske tanken blandet med skandinavias eleganse er et ganske fint bilde på hvordan merkevaren i dag har utviklet seg. 

– Når Totême nå tar steget og åpner en fysisk butikk er det klart vi har høye ambisjoner. Vi har brukt mye tid på å analysere hva som definerer en moderne og inspirerende kundeopplevelse. 'Bibliotekstan' er den satte adressen for Totêmes første butikk. Vi ser frem til å forsterke bildet av hovedstaden som en ledende destinasjon for mote og shopping, sier Elin Kling til Styleby.nu.

Les om Elins favoritter lengre ned i saken:

Elin Klings...

Beste stylingtips

– Sort. Jeg har alltid elsket å gå i sort fra topp til tå. Det gjør inntrykk når man går inn i et rom, dessuten er sort en farge som gir en elegant og sofistikert-stil.

Inspirasjon

– Jeg har ikke et spesielt stilikon, men blir inspirert av kvinner jeg møter på – enten det er på Heathrow, den lokale 7-Eleven, på Rivieraen, New Yorks Upper East Side eller i SoHo. Derfor er det viktig for meg å skifte miljø ofte, selv om jeg er fornøyd med basen min.

Favorittdesignere

– Jeg er fan af Phoebe Philo, hun har en spesiell måte å arbeide med farger på. Det Demna Gvasalia designer for Balenciaga og Vetement blir litt for street-aktig for meg, men jeg skulle ønske jeg kunne se inn i hjernen hans – for det han får til er helt spesielt. Ellers elsker jeg Nicolas Ghesquière og Raf Simons.

Tanker om blogging

– Den digitale verdenen forandrer seg så fort - og da kundene begynte å kreve at jeg skulle posere på bilder med produktet deres mot betaling, bestemte jeg meg for å slutte å blogge. Jeg ønsker å være ærlig overfor følgerne mine – jeg hadde jo tross alt startet den for å vise frem de tingene jeg enten kjøpte, likte eller drømte om å få.

Forhold til Instagram

– Det første året brukte jeg ikke min personlige Instagram-konto til å reklamere for Totême, da jeg ønsket at merket skulle snakke for seg selv. Nå instagrammer jeg på en måte jeg synes passer, både på @elinkling og @toteme.

Kanskje du også er interessert i...