Triumph gjennom 125 år

Undertøyskjeden Triumph runder 125 år. Se kampanjebildene opp gjennom tidene her.

1910 © Triumph
1 / 10

1910

Spisse BH-er, høye trusekanter og kroppsnære korsetter har preget Triumphs kampanjer i 125 år. Det hele startet i en låve i Tyskland i 1886, som et lite familie-eid undertøysselskap med seks ansatte. Det utviklet seg raskt og i dag er en Triumph blant verdens største og mest ledende undertøysdistributører i mer enn 120 land.

1910 © Triumph
2 / 10

1910

Med vakker design er i fokus er kjerneverdiene de samme som for 100 år siden: å skape sensuelt undertøy med perfekt passform for selvsikre og motebevisste kvinner.

1936 © Triumph
3 / 10

1936

Art deco-plakater var i vinden! På 30-tallet ble Triumph ledende i Europa som den største produsent av bustier og korsetter. I 1936 kunne de med god grunn feire selskapets 50-årsdag.

1955 © Triumph
4 / 10

1955

På 50-tallet Triumph hadde blitt til Triumph International for å gjenspeile det verdensomspennende markedet, og sine mange ansatte verden over. De ekspanderte raskt til land som Storbritannia, Italia, Belgia og Norge. Med denne veksten inn i nye land, ble Triumph etablert som Europas beste undertøyprodusent.

1960 © Triumph
5 / 10

1960

Triumph International utvider i Asia, og i løpet av få år åpnes avdelinger i Hong Kong, Singapore, Taiwan, Thailand, Kina, og India. Fra midten av sekstiårene er Triumph en av tre ledende produsenter i Japan. I Europa utvides til Spania, Hellas, Frankrike og Portugal.

1965 © Triumph
6 / 10

1965

I 1965 selger Triumph International undertøy i 92 land. I 1959 revolusjonerer “Lycra®” med den første elastane-fiber-undertøymoten med fine, lette stoffer som både er enkle å vaske og lette og behagelige å bruke.

1966 © Triumph
7 / 10

1966

I 1966 sender Triumph “Doreen“-serien ut på markedet. Fremstilt av polyamid med 15% elastane. I 1967 er Triumph den første som bruker den formpressede teknikken. Dette overflødiggjør sømmer i skålene. Triumph begynner produksjon av badetøy i 1962. Reklamen beveger seg også i en ny retning mot den selvbevisste kvinnen.

1966 © Triumph
8 / 10

1966

På midten av60-tallet ble BH-ene spissere, og plakatnee dristigere. Allikevel beholdt Triumph både salget og sitt gode navn og rykte ved like.

1974 © Triumph
9 / 10

1974

I 1972 går Triumph inn på markedene i Brasil, Australia og Sør-Afrika, og øker sitt motefokus ytterligere.

80-tallet © Triumph
10 / 10

80-tallet

Triumph International feirer sin 100 års fødselsdag i 1986. I dette året var det ansatt 19.000 medarbeidere i hele verden. Den dag i dag holder fortsatt Triumph kokoen. Les mer om suksesshistorien her.