Triumph gjennom 125 år
Undertøyskjeden Triumph runder 125 år. Se kampanjebildene opp gjennom tidene her.
Av1910
Spisse BH-er, høye trusekanter og kroppsnære korsetter har preget Triumphs kampanjer i 125 år. Det hele startet i en låve i Tyskland i 1886, som et lite familie-eid undertøysselskap med seks ansatte. Det utviklet seg raskt og i dag er en Triumph blant verdens største og mest ledende undertøysdistributører i mer enn 120 land.

1910
Med vakker design er i fokus er kjerneverdiene de samme som for 100 år siden: å skape sensuelt undertøy med perfekt passform for selvsikre og motebevisste kvinner.

1936
Art deco-plakater var i vinden! På 30-tallet ble Triumph ledende i Europa som den største produsent av bustier og korsetter. I 1936 kunne de med god grunn feire selskapets 50-årsdag.

1955
På 50-tallet Triumph hadde blitt til Triumph International for å gjenspeile det verdensomspennende markedet, og sine mange ansatte verden over. De ekspanderte raskt til land som Storbritannia, Italia, Belgia og Norge. Med denne veksten inn i nye land, ble Triumph etablert som Europas beste undertøyprodusent.

1960
Triumph International utvider i Asia, og i løpet av få år åpnes avdelinger i Hong Kong, Singapore, Taiwan, Thailand, Kina, og India. Fra midten av sekstiårene er Triumph en av tre ledende produsenter i Japan. I Europa utvides til Spania, Hellas, Frankrike og Portugal.

1965
I 1965 selger Triumph International undertøy i 92 land. I 1959 revolusjonerer “Lycra®” med den første elastane-fiber-undertøymoten med fine, lette stoffer som både er enkle å vaske og lette og behagelige å bruke.

1966
I 1966 sender Triumph “Doreen“-serien ut på markedet. Fremstilt av polyamid med 15% elastane. I 1967 er Triumph den første som bruker den formpressede teknikken. Dette overflødiggjør sømmer i skålene. Triumph begynner produksjon av badetøy i 1962. Reklamen beveger seg også i en ny retning mot den selvbevisste kvinnen.

1966
På midten av60-tallet ble BH-ene spissere, og plakatnee dristigere. Allikevel beholdt Triumph både salget og sitt gode navn og rykte ved like.

1974
I 1972 går Triumph inn på markedene i Brasil, Australia og Sør-Afrika, og øker sitt motefokus ytterligere.
