©

Weekday lanserer årets reflekskolleksjon

Forsikringsselskapet If fortsetter å samarbeide med moteindustrien for å vise at sikkerhet og stil kan gå hånd i hånd.

I år er det motehuset Weekday som har laget reflekterende tilbehør som skal få flere til å synes i mørket, og slik bidra til å minske ulykker i trafikken.

Initiativet startet i 2014 sammen med det svenske motemerket BACK og reflekskolleksjonen ”Watch Your Back”, som fikk stor oppmerksomhet. I fjor fulgte If opp suksessen i Norge med moteskaperne i Mardou & Dean. I år er det Weekday som står bak kolleksjonen.

Årets mørkeste periode er rett rundt hjørnet. Da øker også antallet fotgjengere som skades i trafikken. Til tross for at en refleks halverer ulykkesrisikoen, viser en undersøkelse gjennomført for If at nesten halvparten av alle nordmenn sjelden eller aldri bruker refleks. Blant de under 30 år går nesten tre av fire uten refleks når de er ute i mørket.

Årets reflekskolleksjon er å få kjøpt i Weekdays butikker fra og med 1. november. Priser fra 200 - 500 kr.