
Wolford med relansering
Det ikoniske undertøysmerket har ansatt ny sjefsdesigner, og snakker endelig til et yngre publikum!
AvDu har helt sikkert sett moren eller bestemoren din kle seg i sorte strømpebukser som ser hakket bedre ut enn de fleste? Eller kanskje en body med høy hals? Undertøysmerket Wolford ble lansert i 1950, og har vært nummer én på markedet når det kommer til kvalitet og holdbarhet.
Med fokus på undertøy og hvordan det på best mulig måte skal kle kroppen og sitte behagelig på - er det akkurat dette vi jenter har fått øyne opp for. Wolford har greit å skape strømpebukser som passer både fest og hverdag, som har morsomme detaljer - og ikke minst en god kvalitet som til og med tåler en runde i vaskemaskinen. Med innovative valg har de på mange måter klart å skille seg ut på et konkurrerende marked.
Nå har det tradisjonelle undertøysmerket beveget seg mot en ny retning. I år ble Birgit Kaufmann-Rehm ansatt som ny sjefsdesigner, og kommer til å videreutvikle det tradisjonelle merket. Denne sesongen ønsker Wolford å by på mer enn normalt. De ønsker å feire livet, der fantasi møter hverdag.
"Let’s highlight the beauty of our imperfections and bring out your true self! Because you are beautiful. But beauty is more than just a perfect feed. You become even more beautiful when you dare to show character", skriver Wolford i pressemeldingen.
Sist uke var vi invitert på fest sammen med Wolford i London, der dette budskapet virkelig kom frem. I et gammelt og nedslitt lokale i øst-London viste modeller frem Wolfords nye kolleksjon, med fokus på individualitet og personlig stil. Alt fra damer som lagde sukkerspinn i rosa stramme kjoler til ballettdansere som svingte seg fant sted i kjelleren i Shoreditch. I andre etasje ble det servert gode drinker, og med hovedvekt på å vise Wolfords økovennlige linje og de innovative 3D-teknikkene.
Den nye kolleksjonen designet av Kaufmann-Rehm er allerede å finne i butikk.
Vi gjør oppmerksom på at reise og opphold i London er dekket av Wolford