
Denne høsten er det disse brillene som gjelder
Brilletrenden som preget motebildet for 20 år siden er hottere enn noen gang.
AvAnti-mote er siste mote. Designere, modeller, kjendiser og bloggere lar seg alle inspirere av tidligere tider. Det gjelder også for solbriller. De er mindre og smalere enn på lenge, og brukes ikke bare for å skjerme mot solen. Du ser dem både på gaten og som et tilbehør på den røde løperen. Noen går for de mer ekstreme versjonene, men er du ikke en av dem, kan du velge et mer dempet uttrykk.
I ekte 90-talls ånd lanserer nå brillemerket Oliver Peoples’ The Row fire nye solbrillemodeller inspirert av tiårets ikoniske brilletrend. Los Angeles baserte Oliver Peoples har alltid et retro preg over designet sitt da de ofte lar seg inspirere av klassiske tiår som 50-, 60- og 70-tallet. Hvert tiår har sine typiske kjennetegn og nå er det 90-tallet som står for tur. Det smale, minimalistiske designet vil gi antrekket det lille ekstra denne sesongen.
Feminine og lyse, pastellfargede glass i rosa og lyseblått var veldig populært i sommer. Nå er det mer dempede jordfarger som preger høstsesongen og det varierte utvalget hos Krogh Optikk. Trenden med naturlige farger gjelder både for solbriller og vanlige brilleinnfatninger, og passer til daglig bruk året rundt.
90-talls tvillingene Ashley og Mary-Kate Olsen står bak merket The Row, som står for intrikate detaljer og diskret eleganse. Inkludert i samarbeidet med Oliver Peoples denne høsten, er en moderne tolkning av to av de mest ikoniske solbrillemodellene fra The Row: Aero og Victory.
Mens originalene har tynne titaninnfatninger og litt buede former, har designerne nå valgt å stramme opp med kanter, nye detaljer og blant annet innfatning i kraftig acetat. Acetat er et organisk materiale som er laget av cellulose, bomullsfibre og eddiksyre. Det gjør brillen ekstra slitesterk og materialet kan vare i flere tiår.