
Det islandske kultmerket har endelig kommet til Norge
Den norske skjønnhetseliten var samlet da hudpleieserien som har vunnet en rekke priser ble introdusert for det norske marked!
AvOm du ikke hørt om Bioeffect har du kanskje hørt om bestselgerserumet EGF, som er magi i en liten glasskrukke. Det islandske hudpleieproduktet har i løpet av kort tid oppnådd et kultstatus.
Historien bak merket er nokså interessant, for planen var aldri å skape et hudpleieprodukt. I 2001 dannet tre islandske forskere et bioteknologisk selskap, hvor målet var å forske på menneskelige proteiner i planter, som hadde evne til å reaktivere celleproduksjon i huden. De brukte over ti år på å finne en metode å rekonstruere et menneskelig protein med, og i 2010 var forskertrioen i mål og deres EGF-serum virkelig.
Kjendiser som elsker det islandsk hudpleie
Kjendiser som Kate Moss og Uma Thurman er bare to av flere vakre kjendiser som sverger til serumet og hudpleiemerket som har et godt rykte.