
Kjedegigant lanserer parfymeduft
Endelig kan vi fråtse i dufter bestående av sandeltre, vanilje og søt sjokolade til en billig penge!
AvDe siste årene har flere og flere latt seg inspirere av parfymeuniverset. Både kjendiser, kleskjeder og store motehus har hoppet på trenden for lengst, og lanserer sine egne dufter inspirert av historie, motepersonligheter og deres egne stilart. Ikke nok med det, men de såkalte nisjeduftene har også hatt stor vekst i bransjen - og konkurrerer nå med bestselgerne som har tronet listene i årevis. Nå hopper kjedebutikken H&M på bølgen, og lanserer 25 ulike dufter delt inn i tre grupper.
Kolleksjonen er utviklet i samarbeid med parfymehuset Givaudan, og er et supplement til det eksisterende H&M Beauty-sortimentet. H&Ms 'duftgarderobe' vil være tilgjengelig i butikk og på nett fra 16. august, lyder det fra pressemeldingen.
«Duft har blitt en viktig del av trendene, og vi er så glade for å kunne tilby et så bredt spekter av virkelig unike dufter med mange forskjellige noter. Kundene kan leke seg med de ulike duftene i de tre gruppene for å finne en duft de elsker og identifiserer seg med. Det er som å bygge en personlig stil, noe som alltid er en morsom og spennende reise,» uttaler Sara Wallander, konseptdesigner for H&M Beauty i pressemeldingen.
Se også: Slik finner du parfymen som kler deg