Kate Winslet er ny ambassadør for norsk merke

Oslo Skin Lab har hanket inn skuespilleren som nytt ansikt utad for sitt kollagenpulver.

Det er ikke helt vanlig kost at en stor Hollywood-stjerne inngår et samarbeid med et norsk merke. Denne våren skjer likevel dette når Kate Winslet fronter Oslo Skin Labs kampanje for deres kollagenpulver The Solution.

– Jeg har drømt om å jobbe med henne helt siden jeg startet merket. Vi føler virkelig at Kates verdier går hånd i hånd med våre, forteller Cecilie Nordstrøm, grunnlegger av Oslo Skin lab, og fortsetter:

– Timingen føltes rett nå, så jeg kontaktet henne - og resten er historie!

Winslet har hatt en lang og suksessrik karriere som skuespiller i filmer som blant annet Titanic, The Holiday, Contatigion og Eternal Sunshine of the Spotless Mind, til TV-serier som Mare of Easttown. I 2009 vant hun en Oscar for beste kvinnelige hovedrolle i The Reader.

I en bransje der botox, fillers og inngrep er blitt stadig mer normalisert, har 49-åringen lenge gått i bresjen for naturlig skjønnhet. I et tidligere intervju med Harper's Bazaar har hun uttalt at «Kvinner blir bare vakrere og vakrere ettersom de blir eldre. Ansiktene våre forteller mer om hvem vi er, de sitter bedre rundt benstrukturen, de har mer liv, mer historie. Jeg synes rynker rundt øynene og på hendene er utrolig fint».

– Vi har alltid beundret Kate for hvor ærlig hun er rundt dette med aldring; at hun mener det er noe som bør hylles, sier Nordstrøm.

Produktet Winslet nå fronter har bioaktive peptider som kan bidra til å styrke hudens elastisitet og redusere synligheten av rynker og cellulitter. Ifølge Oslo Skin Lab har dette dokumentert effekt gjennom kliniske studier.

– Jeg mener det sier ganske mye om merket vårt at en stjerne av Kates kaliber og integritet har valgt å samarbeide med oss. Det gjør oss veldig stolte og vitner om den retningen vi er på vei i.

Ifølge Nordstrøm var Winslet fantastisk å jobbe med.

– Hun er virkelig en utrolig dame. Sterk, tydelig og utrolig kreativ. Å knytte seg opp mot folk som forstår merkevaren er så viktig, og det gjør hun virkelig. En ekte force of nature.

Gründeren bak det helnorskeide og norskutviklede selskapet forteller at planen fremover er å forsøke å spre budskapet om kollagenpulveret deres til så mange som mulig.

– Å ha ambassadører som forbrukerne kjenner til og stoler på er essensielt for oss som selskap i dét vi fortsetter å vokse globalt, avslutter hun.