Our website does not support Internet Explorer.

To get the best experience on our website and of our content, please use a more modern browser like Edge, Chrome, Safari or similar.

zara-makeup © Zara

Endelig lanserer denne highstreetkjeden makeup

Det har lenge vært etterspørsel etter makeup fra den populære highstreetkjeden, og nå ser det endelig ut til at ønsket blir innfridd.

I takt med at landet åpner mere og mere opp, har det å skulle gå med makeup føles aktuelt igjen. Derfor kunne nyheten om at en av de mest populære hightstreetkjedene endelig trer inn i markeupens verden heller ikke kommet på et bedre tidspunkt.

Zara har nettopp annonsert samarbeide med makeupartist Diane Kendal, hvilket ble avslørt i form av små korte videoer på Zaras Instagram-profil.

Samarbeidet med Diane Kendal har ført til en større makeupkolleksjon bestående av neglelakker, leppestifter, øyenskyggepaletter, bronzere og lipgloss. Noen av produktene fås i gjenvinnelig glassemballasje, i tillegg kan flere av produktene fylles på via et spearat refill-system.

Om samarbeidet forteller Diane Kendal følgende til Harpersbazar.com:

“Det føltes som den rette tiden til å samarbeide med et brand som har en så variert og inkluderende målgruppe om å lage en kolleksjon med ingredienser av høy kvalitet og rent innhold, som er tilgjengelig for alle - uansett kjønn, alder, hudfarge eller personlig stil.”

Makeupen vil koste fra cirka 60 til 170 kroner, og de første produktene er tilgjengelige fra 12. mai på Zara.com hvor du for eksempel kan klikke deres leppeoljer eller øyenskygger hjem.

makeup-zara1

Zara lanserer endelig makeup. Her ses deres Lip oil og Eye Color, som er del av den første makeupkolleksjonen som vil koste fra ca 60 til 180 kr.

Inntil videre er både bildemateriale og informasjon om makeupen sparsom. Men ved å dømme ut fra de to produktbildene over, og de få Instagram-videoer Zara selv har delt, ser det ut til å være en kolleksjon av makeup i både klassiske og mere eksperimenterende farger.

Til lanseringen har Zara hyret fotografer som David Sims og Steven Meisel til å fotografere makeupkolleksjonen, som antageligvis vil bli like populær som highstreetkjedens øvrige sortiment.