
Kim Kardashian snur parfymebransjen opp ned
Realitystjernen lanserer en duft etter en salgstaktikk hun har vært av ektemannen, Kanye West!
AvHele Kardashian-familien er kjent for å lage business på navnet sitt, og da spesielt i skjønnhetsbransjen.
Nå løfter realitystjernen, og familiens dronning sløret på enda et tilskudd: De første parfymene under sitt eget skjønnhetsmerke KKW Beauty, som potensielt kan snu parfymeverdenen på hodet. Duftlanseringen i seg selv var forventet, men måten parfymene ble lansert på, trekker tydelig paralleller til markedsføringsmodeller fra moteverdenen.
Kim Kardashians parfymer er limited edition, og når de er utsolgt, kommer det heller ikke flere. Realitystjernen har ingen planer om å skape flere av parfymene, selv om etterspørselen er stor. I stedet vil hun lansere tre nye parfymer i februar, med helt nye dufter og flakonger.
Har du fått med deg? Gigi Hadid har kommet med makeup-kolleksjon!
Hype-oppskrift fra moteverdenen
Kim Kardashians tilnærming til parfymer minner om den hypede modellen som blant annet mannen hennes, Kanye West, er kjent for. Han står bak merket Yeezy, som sammen med skatemerket Supreme og high-end-merket Vetements, jevnlig produserer nye kolleksjoner, men i små mengder. Derfor blir de utsolgt på kort tid. Når etterspørselen blir høy, blir også merket i mange tilfeller hypet, og det lever flere av designerne på. Bare se hvor raskt H&Ms samarbeid blir revet ut av butikkhyllene, for eksempel.
Fått med deg? Det engelske dufthuset Jo Malone er endelig å finne i Norge!