© Instagram @jacquemus

Snart kan du kjøpe sminke fra populært fransk IT-merke

Den franske designkometen har nettopp annonsert at du snart kan kjøpe deg inn i Jacquemus-universet til en rimeligere penge enn i dag.

På bare noen få år har Jacquemus klart å befeste sitt navn og skape store overskrifter.

Designeren Simon Porte Jacquemus har gjentatte ganger lansert plagg under Jacquemus-merket som ikke bare har blitt mote-, men også popkulturelle fenomener.

Tenk bare på den gigantiske strandhatten hans som ble en verdensomspennende suksess for et par år siden.

På samme måte har den parisiske designerens bruk av Instagram og hans øye for gode motiver slått an og gitt ham like mye publisitet som hans storslåtte catwalkshow i lavendelåkrene i Sør-Frankrike.

I det siste har han fått publisitet for kampanjene sine filmet på iPhone takket være et samarbeid med Apple, og nå ser det ut til at den parisiske designeren er klar for et helt nytt - og for noen etterlengtet - kapittel.

I morges våknet vi opp til nyheten om at Jacquemus nå skal lage skjønnhetsprodukter. Designeren selv delte nyheten via sin Instagram-profil.

Så langt er informasjonen sparsom. Det vi vet er at han har inngått et samarbeid med giganten Lóréal Luxe, noe som betyr at det nå står betydelig kapital bak ham.

I innlegget skriver Jacquemus at parfyme og skjønnhet alltid har vært en del av visjonen for merket, noe som tyder på at duftende Jacquemus-dråper snart blir å få på flaske?

WWD rapporterer følgende, som Jacquemus ble sitert på om avtalen med L'oréal Luxe:

«Jacquemus er glade for å dele nyheten om et langsiktig eksklusivt skjønnhetspartnerskap med L'Oréal-gruppen, som ytterligere sementeres av en minoritetsinvestering som støtter merkets uavhengige utvikling.»

Det høres ut som om L'Oréal har gjort en langsiktig investering som vil gjøre det mulig for Jacquemus å utvikle ett (eller flere) skjønnhetsprodukter på egen hånd, der den franske designeren har full kontroll over designprosessen.

Nyheten om at Jacquemus går inn i skjønnhetsverdenen vil sannsynligvis bli tatt godt imot av merkets dedikerte fans. Det er en mulighet til å skaffe seg en bit av Jacquemus-universet uten å sprenge hele månedsbudsjettet.

Det er et triks Jacquemus har benyttet seg av før, da merket vi for noen måneder siden solgte en termokopp som kunne kjøpes for rundt 500 kroner.

Initiativet var utrolig populært hvis man skal dømme ut fra etterspørselen etter den rimelige varen, som ble utsolgt på kort tid.

Det skal derfor bli spennende å følge Jacquemus' sminkeeventyr. Hvis det utvikles med samme lidenskap som alt annet den franske designeren rører ved, vil det sannsynligvis bli en stor suksess.