
3 skjønnhetsprodukter som gikk viralt i 2021
To av dem koster under 150 kroner og er så gode at vi spår at hypen vil fortsette langt inn i 2022.
Av — 17. januar 2022Januar er som kjent årets første måned og en tid hvor man typisk ser fremover. Men dersom du ser etter noen effektive, men rimelige produkter, er det god grunn til å se tilbake på fjoråret. Her fikk skjønnhetsprodukter stor oppmerksomhet på sosiale medier som TikTok. Dette skyldes at brukerne syntes at produktene var så gode at de ble delt i millionvis av oppslag online. Den gode omtalen kunne merkes ute i den virkelige verden, hvor de aktuelle produktene ble revet vekk fra butikkhyllene.
Se her hvilke produkter det er snakk om og vurder selv om 2021’s hits også skal få lov til å ta plass i årets skjønnhetsrutine.
Hudpleiemerket CeraVe har skapt produkter i hele 15 år men har de siste mange årene vært ganske anonyme, inntil det plutselig begynte å florere med anbefalinger av merket.
En av de anbefalingene som blev sett flest ganger på mediet TikTok, var av den selvutnevnte hudpleieeksperten Haram Yabro, som lagde en video om de beste prisvennlige produktene til ansiktsrens. I videoen fortalte han sine 6 millioner TikTok-følgere, at han alltid anbefaler andre å bruke CeraVes salicylbaserte rens Renewing SA cleanser.
Og TikTok-stjernens ord har formentlig vært med til å sette et nytt fokus på merket, som nå blir kjøpt av de samme unge, amerikanske forbrukerne som normalt ville gått etter nye merker som Glossier eller prisvennlige The Ordinary. Dermed er CeraVe nå mer aktuelt enn noensinne og spesielt med den prisvennlige salicylsyre-rensen som er god til deg med urenheter eller mørke porer - hvor du får over 200 ml til kun 139 kroner.

Maskaraen Lash sensational sky high fra Maybelline har fått utrolig mange positive reaksjoner på TikTok. De mange anbefalingene har ført til at maskaraen ifølge Maybelline akkurat nå er utsolgt på verdensplan, som at den i USA allerede har blitt meldt utsolgt i fire forskjellige omganger. De mange positive anbefalingene på TikTok har blitt til hashtaggen #skyhighmascara, som har over 475 millioner visninger på mediet. Enda en gang har den digitale plattformen bevist at online innhold fører til handling i den virkelige verden, hvor maskaraen som sagt blir revet ned fra hyllene. Populariteten skyldes nok kombinasjonen av at maskaraen faktisk gir synlig lengre vipper og at den kan fås til den budsjettvenlige prisen 125 kroner.
MAYBELLINE
Lash sensational sky high very black mascara
125 KR.

Ansiktsmasker i alle slags versjoner er generelt veldig populære online. Men det var franske Caudalies lermaske Instant detox mask, som tok TikTok med storm i fjor. Dette skyldes at folk la videoer opp av at man nesten kan se porene bli renset, mens leirmasken sitter på huden.
Og best av alt tar den kun ti minutter å bruke og gir øyeblikkelig effekt. Dersom du sliter du med fet hud eller tilstoppede porer, er denne masken ihvertfall godkjent av TikTok som litt av et mirakelprodukt - hvor hashtaggen #digitaldetoxmask i skrivende stund nesten har en halv million visninger.
