Slik holder du deg frisk i høst! © Anna Stokland

Slik holder du deg frisk i høstkulden

Beskytter vitamin C oss mot forkjølelse?

Når sesongen skifter til kaldere dager, er det ofte ensbetydende med forkjølelse og sykdom i luften. Selv om det kan være vanskelig å helgardere seg mot virus, er det fortsatt en god idé å styrke immunforsvaret - noe som vil gjøre det enklere å stå imot eller komme seg gjennom en vond forkjølelse.

Husk derfor å få nok søvn, kutte ned på inntaket av sukker og alkohol, og i stedet fokusere på å få i deg nok sunne ingredienser.

Vi gir deg våre beste råd for å unngå sykdom i høst.

Se her: Slik kan du forvandle ansiktet ditt med kaffe!

Kosttilskudd

Det kan være en lur idé å øke inntaket av vitaminer i kroppen, når du har behov for litt ekstra beskyttelse. Multivitaminer er en god og enkel måte å dekke alle kroppens behov på.

Multivitaminer fra Nycoplus sørger for optimalt opptak, og inneholder hele 13 vitaminer og 9 mineraler.

C-vitamin

Har du ikke lyst til å ta ekstra kosttilskudd, finnes det heldigvis rimeligere alternativer til å innføre noen sunne antioksidanter i den daglige kosten. Sitroner er for eksempel en god kilde til C-vitamin.

En god idé er derfor å starte morgenen med et glass kokt vann med sitron. Gjerne hele året rundt. En annen ting ikke alle vet, er at kiwi inneholder store mengder C-vitamin - mye mer enn den søte appelsinen.

Ingefær

Når det kommer til vinterforkjølelser, er det umulig å ikke nevne ingefær, som har en god og styrkende effekt på immunforsvaret.

Derfor er det mange gode grunner til å spise litt ingefær hver dag, enten man bruker det i matlagning, putter noen biter i teen, eller tygger på en liten bit etter middagen.