– Det handler om å vise hvem du er

MOSCHINO [tv] H&M er like rundt hjørnet. Vi tok en prat med sjefdesigneren Jeremy Scott!

11. oktober 2018 av Alexandra Sætran

Tidligere i år fikk supermodellen Gigi Hadid gleden av å avsløre H&Ms neste designsamarbeid - som denne sesongen er med MOSCHINO og sjefdesigneren Jeremy Scott. Den ikoniske italienske merkevaren har blitt tilført ny energi etter at Jeremy ble utnevnt som 'Creative Director' i 2013. 

Jeremy er kjent for sine lekne kreasjoner, og har alltid catwalken full av morsomme kostymer, de aller mektigste supermodellene og et show som hver eneste gang går inn i motehistorien. Hvem glemmer vel høst- og vintervisningen i 2014, da modellene var kledd ut som medarbeidere på McDonalds, eller i fjor, da modellene så ut som fargerike blomsterbuketter?

MOSCHINO [tv] H&M slippes i butikk den 8. november, og består av plagg til dame og herre, i tillegg til et komplett utvalg av lekent tilbehør, samt noen overraskelser. Denne gangen har sjefdesigneren selv uttalt at det er den perfekte kolleksjonen å kle seg i for en morsom natt på byen. Han har hentet inspirasjon fra Disney, sine tidligere kolleksjoner og det han er aller best på, å ha det gøy.

– Det er så utrolig mange perfekte festantrekk i MOSCHINO [tv] H&M-kolleksjonen. Noen er ganske crazy - og hvert enkelt produkt skriker fest, rett og slett.

Du har alltid hatt en leken fremstilling når det kommer til mote, har du alltid vært en fan av det?

– For meg handler mote om å uttrykke positivitet og å faktisk ha det gøy, så ja, det har alltid vært en del av mitt DNA.

Hvordan vil du beskrive MOSCHINO [tv] H&M?

– Kolleksjonen er absolutt 100 prosent MOSCHINO. Jeg ville at det skulle være mer enn bare et samarbeid, og for meg er dette som en slags ekstra kolleksjon for denne sesongen, med produkter alle har råd til. Det er MOSCHINOs ekte DNA, med humor, pop-kultur og miksen av high end og street style.

Jeremy innrømmer at en av grunnene til at han elsker mote er fordi det ikke finnes noen regler. 

– Kundene som liker MOSCHINO kommer alle fra forskjellige steder, og bærer derfor klærne på ulike måter. Jeg gleder meg til å møte nye fans over hele verden, og håper alle, også dere fra Skandinavia, kan tagge meg i alle bildene dere legger ut. Jeg håper kolleksjonen når ut til nye fans, som vil bli en del av vår familie. 



– Vi elsker MOSCHINO [tv] H&M da det er veldig riktig for tiden vi lever i, sier Ann Sofie Johansson som er 'Creative Advisor' i H&M, og fortsetter.

– Mote er gøy, positivt og individuelt, og det er det denne kolleksjonen handler om. Vi ønsker at kundene våre skal føle på denne energien, og at de skal ha det gøy når de bruker den kommende kolleksjonen. 

– Dette er en sjanse til å prøve noe nytt, og å kle seg i klær man kanskje ikke har råd til å eie selv. Jeg tror kundene våre kommer til å ha det så gøy ved å kle seg i denne kolleksjonen, og spesielt tilbehøret. Det er lett å få en attitude med MOSCHINO [tv] H&M.

Hvordan kan minimalistene kle seg i denne kolleksjonen?

– En av hemmelighetene med å kle seg minimalistisk er å vite når man skal tilføye en overraskelse. Det kan være alt fra en sprek fargetone til humor. Det får hele looken til å bli mer levende, og jeg mener det er noe av dette vi skandinavere er gode på. 

Kolleksjonen vil være tilgjengelig i utvalgte H&M-butikker og online den 8. novemeber. 

Kanskje du også er interessert i...