
H&M lanserer nytt varemerke
Merke skal kun selges på nett og i pop up-butikker!
AvDen svenske klesgiganten H&M står bak en rekke populære hightstreetmerker som & Other Stories, Weekday, Cos og Monki, og sist ut Arket som allerede har åpnet butikk i København.Nå utvider kleskjeden med et splitter nytt merke /Nyden med svenske Oscar Olsson i spissen, melder The Cut.
Merket lanseres på nyåret, og skal rette seg mot en yngre målgruppe, såkalte millennials - altså folk som er født mellom 1983 og 2000. Og med på laget har H&M fått en rekke kjendiser som skal hjelpe til i designprosessen. Til nå er både tatoveringsartisten Doctor Who og den svenske skuespilleren Noomi Rapace, kjent fra filmatiseringen av Stieg Larsson Millennium-trilogy bekreftet.
Klærne skal kun selges på nett og i pop up-butikker, med priser som vil ligge et hakk lavere enn H&M, dog vil kvaliteten også være tilsvarende.