
Holzweiler overrasker under moteuken i København
– Etterhvert som verden endrer seg, må vi gjøre det samme, sier Holzweiler om sin nye kampanje
AvDet har vært mye spenning knyttet til hvordan de skandinaviske motehusene ville presentere vår- og sommerkolleksjonene for neste år under den første moteuken med post-corona restriksjoner. Så langt har vi sett mange interessante og spennende løsninger i form av digitale visninger og utstillinger, i tillegg til mer tradisjonelle catwalk-shows på de mange spennende beliggenhetene København har å tilby.
I går var det Holzweilers tur til å presentere, og trioen bak det suksessfulle merket har gått i en ny og spennende retning. I stedet for å vise den kommende kolleksjonen under moteuken har de gått i en helt annen vei og skapt en kampanje fokusert på et tema som har vært toneangivende for 2020, nemlig aktivisme.
-Vi ønsket å gjøre noe som viste vår støtte til fornyelsen av mote; å utfordre oss selv utover tradisjonelle kampanjenarrativer og skape noe som passer inn i dagens verdensbilde og verdsetter medmenneskelighet over kapital, sier Maria Skappel Holzweiler i en uttalelse.
Måten Holzweiler har valgt å gripe det strategiske skiftet an på, er å skape en kampanje som fokuserer på seks unge aktivister og deres kampsaker som omfatter LGBTQIA+, Black Lives Matter, sosial rettferdighet og miljøaktivisme. Felles for kampforkjemperne er at de ønsker å endre dagens verden og skape en bedre fremtid.