
Susanne Holzweiler: "Vi har lovet oss selv å alltid ha en dose galskap i det vi gjør"
Holzweilers kolleksjon "Deep Sea" fikk strålende mottakelse under moteuken i København. Vi tok en prat med Susanne Holzweiler om den nye kolleksjonen, suksessmerkets internasjonale satsing og hvilke trender hun har tro på i 2023.
AvUnder moteuken i København i forrige uke viste Holzweiler frem sin nye høst- og vinterkolleksjon "Deep Sea", hvor publikum ble invitert inn et spennende undersjøisk univers. Vi tok en snakk med grunnlegger Susanne Holzweiler om den nye kolleksjonen, merkets internasjonale planer og hvilke trender hun har tro på for det kommende året.
Hva kan du fortelle oss om den nye kolleksjonen?
– Den nye kolleksjonen har fått navnet «Deep Sea» og vi har tatt et dypdykk under vann, men også i oss selv. Vi er alltid inspirert av naturen, men har aldri latt oss inspirere av det som skjer under vann før. Selv har Maria (Skappel Holzweiler, Kreativ direktør i Holzweiler, red. anm.) dykket siden hun var tenåring og har alltid elsket følelsen av å være under vann. Det finnes en hel verden der nede, med et imponerende spekter av farger, bevegelser, dyr, planter og koraller i fascinerende former, tekstur og farger.
Hvilke plagg fra kolleksjonen er dine personlige favoritter?
– Jeg elsker de nye pastellfargene dunjakkene våre.