Hunkydory hyller kvinnen

Det norsk-svenske merket Hunkydory hedrer kvinnene som forandret musikkhistorien i sin høstkolleksjon.

14. mai 2013 av Mette Mortensen

© costume.no

Det norsk-svenske merket Hunkydory ble etablert i 1996 av Ulrika og Christopher Bjercke. Paret møttes da de studerte på Esmod i Paris og det tok ikke lang tid før de kunne høste internasjonal anerkjennelse for sitt bohemske design.

I årenes løp har den bohemske Hunkydory-signaturen blitt tonet betraktelig ned og designet nådd nye høyder. Den kommende høstkolleksjonen er mer luksuriøs, mer rocka og har en hel del mer kant. Forklaringen ligger i Inspirasjonsgrunnlaget - Ulrika og Christopher ønsket å hedre kvinnene som har forandret musikkhistorien opp gjennom tidene og har satt muser som Edie Sedgewick, Françoise Hardy, Nico og Anita Pallenberg i fokus. Alle sterke kvinner som har turt å gå sin egen vei, modeller, artister og skuespillere som har hatt en stor påvirkning på motebildet, musikken og kunstscenen. Alle med en særegen stil.

Fargepaletten på kolleksjonen er nedtonet i svart/hvitt og burgunder. Materialvalget har falt på supermyk lammeull og mohair og satt i kontrast mot skinn og neopren-inspirert jersey. Alt er akkurat passe bohemsk og rocka. De duvende indianerfrynsene og sølvdetaljene er prikken over i'en.

Se våre favoritter under og gled deg til høsten når kolleksjonen endelig kommer i butikk. Forhandlere i Oslo vil være hovedsaklig Kiman, Høyer, 4 Fashion & Brands/ Steen & Strøm og Hassan & Den Dama.

© costume.no

© costume.no

Kjole fra Hunkydory, 3.600 kr.

© costume.no

Skinnjakke fra Hunkydory, 11.999 kr. 

© costume.no

Skjørt fra Hunkydory, 3.299 kr.

© costume.no

© costume.no

 

Belte fra Hunkydory, 3.700 kr.

© costume.no

Seneste

Kanskje du også er interessert i...