Når millioner av mennesker omtrent samtidig har bestemt seg for ikke bare å kjøpe det samme produktet, men også dele videoer om det, må det være noe spesielt.
I dag er et produkt som går viralt et slags kvalitetsstempel, fordi det betyr at mange mennesker har tatt seg tid til å formidle at produktet har noe spesielt - noe som også er tilfellet for disse fem produktene som alle har gått viralt.
Et serum som kommer ut som en rosa masse, men som (nesten) på magisk vis smelter inn i huden og blir transparent.
Rosafargen er definitivt grunnen til at The Ordinary's nyeste serum har fått så mye omtale på TikTok. Men i tillegg til å være en morsom gimmick er dette serumet faktisk veldig bra.
Fargen kommer fra innholdet av B12, som bidrar til å berolige huden og styrke hudbarrieren. Det bidrar også til å berolige irritert hud, så til tross for den rosa fargen vil det bidra til å redusere rødhet i huden og gi deg en fin glød i stedet.
THE ORDINARY
Soothing & Barrier Support Serum
225 kr.
Selena Gomez kan mer enn å være skuespiller og synge. Det viser seg nemlig at den talentfulle amerikaneren også er ganske god på sminke.
Med lanseringen av merket sitt "Rare Beauty" opplevde Selena Gomez en enorm suksess, og spesielt blushen "Soft pinch liquid blush" ble en sensasjon på TikTok med over en milliard visninger.
Det er den lette konsistensen og de vakre nyansene som fikk folk til å kjøpe, og det er også grunnen til at denne blushen ofte er utsolgt.
RARE BEAUTY
Soft pich liquid blush
270 kr.
#k18hairflip var en kampanje på TikTok med over 9,5 milliarder visninger. Den ble lansert av hårmerket K18 etter suksessen med deres Leave-in molecular repair-hårmaske.
Dette er ikke en budsjettvennlig investering, men når du først har prøvd K18s hårmaske, forstår du hypen.
Hårmasken "K18" har fått mye oppmerksomhet på sosiale medier fra starten av, og det skyldes den mykgjørende effekten den har på håret.
Produktet skal påføres håret etter at du har dusjet, og skal ikke vaskes ut, men heller bli sittende i hårlengdene, der du etter bare noen minutter vil kjenne effekten av TikToks favoritthårmaske.
K18
Leave-in Molecular Repair Hair Mask
895 kr
"Black honey". Hvis dette navnet ikke ringer en bjelle, har du sannsynligvis ikke brukt mye tid på TikTok de siste årene. Hvis du derimot er en hyppig TikTok-bruker, kjenner du sikkert navnet på leppeproduktet fra Clinique.
"Black Honey" er en farget leppepomade som på ingen måte er ny, men stammer fra 1971.
Men i 2022 ble den revitalisert da folk på TikTok plutselig fikk øynene opp for den. Spesielt for sin evne til å passe til alle, uansett hudfarge.
Dette produktet må derfor virkelig ha tålt tidens tann, for det er minst like populært i dag som da det ble lansert.
CLINIQUE
Almost lipstick black honey
235 kr.
Den har eksistert i noen år nå og har æren av å være et av de første produktene som gikk viralt på TikTok.
Lash sensational sky high mascara fra Maybelline tok virkelig sosiale medier med storm - og med god grunn. I 2021 rapporterte vi om hvordan hashtaggen #skyhighmascara hadde 57 millioner visninger. Et tall som bare har økt siden.
Populariteten skyldes maskaraens evne til å skape lange bambivipper. Denne effekten kan man tydelig se i videoene som deles med maskaraen både før og nå. I tillegg til at den gir misunnelsesverdig lange vipper, har den også en rimelig prislapp, noe som sannsynligvis bare har økt populariteten, som fortsetter den dag i dag.
MAYBELLINE
Lash sensational sky high-mascara
155 kr.