Moods of Norway på Oslo Runway Celine Agaard

Oslo Runway: Nå skal du kle deg i denne t-skjorten

Den nye it-toppen ble vist under moteuken. Hvilket navn går du for?

8. februar 2017 av Alexandra Sætran

Moods of Norway var førstemann ut på Oslo Runway dag to. Tydelige 80-tallsreferanser, en dus fargepalett og skoleuniformer preget kolleksjonen, som er den beste fra Moods på veldig lenge. I tillegg kunne vi skimte navn som Anette Stai og Liv Ullmann på t-skjortene modellene bar.

Influencer og redaktør for Envelope.no Celine Aagaard var ikke overraskende rask til å kaste seg på trenden. Iført lakkskjørt og store øredobber, hyllet hun den norske supermodellen, Anette Stai. 

– Flere av de store designerne har enten i forkant eller direkte etter showene slupper klær for salg for å gjøre moten mer tilgjengelig. I tillegg har de gjort markedsmessige stunt med ikoniske statement t-skjorter med slagord, både med og uten politisk vri, sier hun, og tilføyer at både Ganni, Munthe og Dorothee Schumacher tidligere har gjort det samme. 

Moods of Norway SS17
Moods of Norway SS17 © Indigital Images/ OSLO RUNWAY

– Dior hadde som kjent "We should all be feminist", og nå gjør norske Moods det med sine ikoniske t-skjorter med sterke, norske kvinner, Liv Ullmann og Anette Stai, sier Celine til Costume.

Har du sett: Tom Wood samarbeider med Sam Frenzel

– Liv Ullmann er en fantastisk skuespiller, og Anette Stai er den første norske supermodellen. Æres den som æres bør, forteller en sprudlende Simen Staalnacke etter visningen. Han legger til at de norske heltene synes det er utrolig smigrende å bli hyllet på denne måten.

T-skjortene er til salgs fra midten av februar og vil koste 399,-.


Moods of Norway
Moods of Norway

Moods of Norway er en av få norske designere som hopper på See Now Buy Now-bølgen som herjer i utlandet. Designer etter designer legger om strategien sin, og nå kommer Norge sakte men sikkert etter. Dette er tredje sesong man kan kjøpe plaggene til Moods man ser på catwalken, få timer etter showet.

Fikk du med deg: Gatemote fra dag en under Oslo Runway

– Vi var utrolig skeptiske første gang vi prøvde, men både Tommy Hilfiger og Burberry gjør det samme. Det er dette som er den nye standarden, mener Simen.

– Verden går fortere, og kundene forventer å kjøpe det de ser på catwalken. Denne måten fungerer mye bedre for oss, da alt nå går i samme takt.

Seneste

Kanskje du også er interessert i...