Stine Goya for Net-A-Porter
Net-A-Porter:

Kolleksjonen er designet eksklusivt for luksusnettbutikken.

Stine Goya for Net-A-Porter

Nå lager den danske designeren en eksklusiv kolleksjon for luksusnettbutikken!

18. oktober 2018 av Sonia Uppal

Er det en designer som er god på feminine snitt og spreke fargetoner så er det Stine Goya. I fjor feiret det danske merket 10 år med en større kolleksjon som ble vist under moteuken i København - og senere tatt inn av luksusnettbutikken, Net-A-Porter.

Stine Goya

Interiørdesigneren Renzo Mongiardino sto for den teatralske oppsetningen under sesongens visning i København.

Masse energi, sterke farger, prinsessekjoler og strikk beskriver vårkolleksjonen som ble vist under moteuken i København. Omringet av grønne vegger kom modellene ut en etter en i nydelige kreasjoner, mønstermiks og lag-på-lag, toppet med en bøttehatt. Hele kolleksjonen bar en vibb fra både 50- og 70-tallet, og enkelte av kjolene falt vi helt pladask for. 

Denne høsten fortsetter suksessen - når Stine Goya lanserer en kolleksjon designet eksklusivt for Net-A-Porter. Den vil bestå av kveldskjoler, matchende sett og feststemte bluser - alle med motehusets tradisjonelle elementer, sømmer og fargetoner, slik vi kjenner Stine Goya.

Stine Goya for Net-A-Porter

Stine Goya for Net-A-Porter

Vi har tatt en nærmere prat med Stine Goya om den eksklusive kolleksjonen for luksusnettbutikken.

Hva er denne kolleksjonen inspirert av?

– Til denne kolleksjonen har jeg prøvd å retolke de tradisjonelle elementene som folk forbinder med Stine Goya, og samtidig hatt fokus på festsesongen som er på vei.

Hvilket plagg mener du er et must-have fra kolleksjonen?

– Den himmelblå dressen, som først var skapt eksklusivt for den røde løperen.

Hvilke ringvirkninger har det hatt for merket å komme inn på Net-A-Porter?

– At samarbeidet med nettbutikken er et viktig tiltak for vår strategiske plan og ønske om å spre virksomheten internasjonal, er det ikke noe tvil om. Det har absolutt hatt en positiv effekt, og det å satse internasjonalt har gitt uttelling. Nå går vi spennende tider i møte, spesielt i USA hvor vi snart lander hos store varehus som Nordstrom, Totokaelo og Intermix, men også i Storbritannia hvor vi fortsetter utsalget hos Selfridges og Harrods. 

Hvilken it-girl drømmer du om at skal bære designet ditt?

– Det er utrolig spennende og inspirerende å se ulike kvinner bære klær som jeg har designet, men jeg jobber aldri med én spesiell kvinne i tankene, men mer mot følelsen det gir å bære et av de fargesterke og printglade plaggene mine, men så har vi så klart vært heldige å bli kontaktet av noen stjernestylister underveis, og jeg må innrømme at det var ekstra spesielt da vi sendte noe til Beyonce sist hun var i København.

Hvor drømmer du om at merket skal være om fem år?

– Vi vil fortsette å gjøre mer av det vi er gode på - som å posisjonere og etablere merket på nye markeder. På kolleksjonsnivå ønsker vi å utvide våre "showpieces"- og festkolleksjoner, slik at alle kan finne noe som faller i smak! 

Stine Goya for Net-A-Porter
Stine Goya for Net-A-Porter

Kolleksjonen vil selges i nettbutikken fra 19.oktober.

Psssst, visste du? Toll og avgifter er inkludert i prisen når du bestiller fra Net-A-Porter.com.

Kanskje du også er interessert i...