Stine Goya for Net-A-Porter ©

Stine Goya for Net-A-Porter

Nå lager den danske designeren en eksklusiv kolleksjon for luksusnettbutikken!

Er det en designer som er god på feminine snitt og spreke fargetoner så er det Stine Goya. I fjor feiret det danske merket 10 år med en større kolleksjon som ble vist under moteuken i København - og senere tatt inn av luksusnettbutikken, Net-A-Porter.

Stine Goya

Interiørdesigneren Renzo Mongiardino sto for den teatralske oppsetningen under sesongens visning i København.

Masse energi, sterke farger, prinsessekjoler og strikk beskriver vårkolleksjonen som ble vist under moteuken i København. Omringet av grønne vegger kom modellene ut en etter en i nydelige kreasjoner, mønstermiks og lag-på-lag, toppet med en bøttehatt. Hele kolleksjonen bar en vibb fra både 50- og 70-tallet, og enkelte av kjolene falt vi helt pladask for.

Denne høsten fortsetter suksessen - når Stine Goya lanserer en kolleksjon designet eksklusivt for Net-A-Porter. Den vil bestå av kveldskjoler, matchende sett og feststemte bluser - alle med motehusets tradisjonelle elementer, sømmer og fargetoner, slik vi kjenner Stine Goya.

Stine Goya for Net-A-Porter

Stine Goya for Net-A-Porter

Vi har tatt en nærmere prat med Stine Goya om den eksklusive kolleksjonen for luksusnettbutikken.

Hva er denne kolleksjonen inspirert av?

– Til denne kolleksjonen har jeg prøvd å retolke de tradisjonelle elementene som folk forbinder med Stine Goya, og samtidig hatt fokus på festsesongen som er på vei.

Hvilket plagg mener du er et must-have fra kolleksjonen?

– Den himmelblå dressen, som først var skapt eksklusivt for den røde løperen.

Hvilke ringvirkninger har det hatt for merket å komme inn på Net-A-Porter?

– At samarbeidet med nettbutikken er et viktig tiltak for vår strategiske plan og ønske om å spre virksomheten internasjonal, er det ikke noe tvil om. Det har absolutt hatt en positiv effekt, og det å satse internasjonalt har gitt uttelling. Nå går vi spennende tider i møte, spesielt i USA hvor vi snart lander hos store varehus som Nordstrom, Totokaelo og Intermix, men også i Storbritannia hvor vi fortsetter utsalget hos Selfridges og Harrods.

Hvilken it-girl drømmer du om at skal bære designet ditt?

– Det er utrolig spennende og inspirerende å se ulike kvinner bære klær som jeg har designet, men jeg jobber aldri med én spesiell kvinne i tankene, men mer mot følelsen det gir å bære et av de fargesterke og printglade plaggene mine, men så har vi så klart vært heldige å bli kontaktet av noen stjernestylister underveis, og jeg må innrømme at det var ekstra spesielt da vi sendte noe til Beyonce sist hun var i København.

Hvor drømmer du om at merket skal være om fem år?

– Vi vil fortsette å gjøre mer av det vi er gode på - som å posisjonere og etablere merket på nye markeder. På kolleksjonsnivå ønsker vi å utvide våre "showpieces"- og festkolleksjoner, slik at alle kan finne noe som faller i smak!

Stine Goya for Net-A-Porter

Kolleksjonen vil selges i nettbutikken fra 19.oktober.

Psssst, visste du? Toll og avgifter er inkludert i prisen når du bestiller fra Net-A-Porter.com.