Vi har tatt en nærmere prat med Stine Goya om den eksklusive kolleksjonen for luksusnettbutikken.
Hva er denne kolleksjonen inspirert av?
– Til denne kolleksjonen har jeg prøvd å retolke de tradisjonelle elementene som folk forbinder med Stine Goya, og samtidig hatt fokus på festsesongen som er på vei.
Hvilket plagg mener du er et must-have fra kolleksjonen?
– Den himmelblå dressen, som først var skapt eksklusivt for den røde løperen.
Hvilke ringvirkninger har det hatt for merket å komme inn på Net-A-Porter?
– At samarbeidet med nettbutikken er et viktig tiltak for vår strategiske plan og ønske om å spre virksomheten internasjonal, er det ikke noe tvil om. Det har absolutt hatt en positiv effekt, og det å satse internasjonalt har gitt uttelling. Nå går vi spennende tider i møte, spesielt i USA hvor vi snart lander hos store varehus som Nordstrom, Totokaelo og Intermix, men også i Storbritannia hvor vi fortsetter utsalget hos Selfridges og Harrods.
Hvilken it-girl drømmer du om at skal bære designet ditt?
– Det er utrolig spennende og inspirerende å se ulike kvinner bære klær som jeg har designet, men jeg jobber aldri med én spesiell kvinne i tankene, men mer mot følelsen det gir å bære et av de fargesterke og printglade plaggene mine, men så har vi så klart vært heldige å bli kontaktet av noen stjernestylister underveis, og jeg må innrømme at det var ekstra spesielt da vi sendte noe til Beyonce sist hun var i København.
Hvor drømmer du om at merket skal være om fem år?
– Vi vil fortsette å gjøre mer av det vi er gode på - som å posisjonere og etablere merket på nye markeder. På kolleksjonsnivå ønsker vi å utvide våre "showpieces"- og festkolleksjoner, slik at alle kan finne noe som faller i smak!