Skjønnhetsklassikere

Noen produkter forsvinner aldri fra markedet, de er rett og slett for populære. Her er de 10 mest kjente og mest solgte skjønnhetsproduktene i verden.

Skjønnhetsprodukter som aldri går av moten © Produsentene
1 / 11

Skjønnhetsprodukter som aldri går av moten

En ansiktskrem som selger en flaske hvert femte sekund, og en salve som har reddet sprukne lepper i over hundre år. Hårsprayen som er med i vesken til alle stylister i verden og mirakelproduktet som tryller bort mørke ringer under øynene.

Klikk deg videre for å se 10 skjønnhetsfavoritter du bør ha på baderomshyllen!

Eight Hour Cream © Produsentene
2 / 11

Eight Hour Cream

Vindundersalven fra Elisabeth Arden har vært på markedet siden 1930, og oppskriften har ikke forandret seg siden den ble lansert. I utgangspunktet var salven ment til veddeløpshester med tørre hover, men det ble raskt klart at kremen kunne gjøre underverker også på tørr hud.

Salven er svært drøy i bruk, og kan brukes på lepper, albuer, tørre flekker i ansiktet, ja til og med på bleieutslett hos små barn. Lukten er både elsket og hatet, og til deg som ikke liker den noe spesielle duften har det nå kommet en luktfri utgave.

Mang en supermodell har denne i vesken til enhver tid!

Eight Hour Cream, Elisabeth Arden, ca 250 kr

Biotherm Lait Corporel © Produsentene
3 / 11

Biotherm Lait Corporel

Denne har reddet kvinner (..og menn) fra tørr hud i mange år, og den friske sitrusduften har skaffet den trofaste fans over hele verden.

Den trekker raskt inn i huden, og etterlater seg ikke den klissete følelsen mange bodylotions har en tendens til å gjøre.

Designen på flasken ser dessuten svært lekker ut på baderomshyllen. Et must!

Biotherm Lait Corporel ca 295 kr

Chanel No 5 © Produsentene
4 / 11

Chanel No 5

Chanel No. 5 er en av de mest kjente parfymene i verden. Den var den første duften fra den parisiske moteskaperen Gabrielle «Coco» Chanel, og ble lansert i mai 1921.

I 1953, da Marilyn Monroe ble spurt om hva hun hadde på seg når hun sov svarte hun: «Chanel No. 5, selvfølgelig». Salget økte markant etterpå, en markedsføring som ikke kostet Chanel noe.

Chanel No 5, ca 785 kr

Clinique Dramatically Different Lotion © Produsentene
5 / 11

Clinique Dramatically Different Lotion

Hvert 5. sekund selges det en flaske av denne kremen på verdensbasis.

Trofaste fans sier at denne kremen er den eneste ansiktkremen de noensinne vil bruke, og antall kremer solgt skulle jo tilsi at den virker som den skal..

Clinique Dramatically Different Lotion ca 400 kr

La Prairie Skin Caviar Luxe Cream © Produsentene
6 / 11

La Prairie Skin Caviar Luxe Cream

Den koster skjorta og litt til, men de som bruker denne jevnlig mener bestemt at den gjør jobben. Siden åttitallet har La Prairie forsynt luksusdyr over hele verden med skjønnhetsprodukter fra øverste hylle, denne ansiktskremen inneholder kaviar og sjømineraler.

La Prairie Skin Caviar Luxe Cream ca 2400 kr

Great Lash Mascara, Maybelline New York © Produsentene
7 / 11

Great Lash Mascara, Maybelline New York

Denne ble lansert i USA i 1971 , og det selges 1 maskara hvert 1.5 sekund på verdensbasis.

Det har kommet uendelige mengder nye maskaraer på markedet etter at Great Lash ble lansert, men den har vist seg å levere resultater som gjør at fansen stadig vender tilbake til denne.

Great Lash Mascara, Maybelline, ca 95 kr

Nivea Creme © Produsentene
8 / 11

Nivea Creme

Nostalgi på boks! Lukten, konsistensen og den deilige følelsen av å smøre denne på huden gjør at den holder stand som en av klassikerne.

Kan brukes i både ansikt og på kroppen, og prisen er det ikke noe å si på..

Nivea Creme, ca 30 kr

Rosebud salve © Produsentene
9 / 11

Rosebud salve

Denne klassiske leppepomaden ble utviklet ved et apotek i USA i 1892, og har siden vært en favoritt blant både filmstjerner, makeup-artister og kvinnen i gaten.

Den finnes i flere varianter, både uten farge, med perrermynte og i flere rosanyanser.

Rosebud salve, Smith´s, ca 79 kr

Touche Eclat Radiant Touch, Yves Saint Laurent © Produsentene
10 / 11

Touche Eclat Radiant Touch, Yves Saint Laurent

Denne magiske pennen fyller 20 år i år, og den har ikke mistet sine trylleegenskaper!

Highlighteren er kjent som et mirakelprodukt som kjapt og effektivt fjerner mørke ringer under øynene, og får deg til å se ut som om du har hatt en god natts søvn..selv om du har danset hele natten..

Finnes i flere nyanser, så du kan finne en som matcher hudtonen din perfekt.

Touche Eclat Radiant Touch, YSL, ca 300 kr

Elnett Satin Hairspray, L'Oreal Paris © Produsentene
11 / 11

Elnett Satin Hairspray, L'Oreal Paris

Denne har du kanskje sett på baderomshyllen til din mor, eller kanskje til og med din bestemor. Klassikeren er elsket av frisører og hårstylister over hele verden, fordi den gir perfekt hold og samtidig er lett å gre ut av håret.

Elnett Satin Hairspray, L'Oreal Paris ca 80 kr