Varme, myke strikkegensere hører vinteren til.
Og hvis du ikke er en av dem som kan strikke selv, prøver heldigvis (nesten) alle motemerker å lage den perfekte varianten hvert år når kulden nærmer seg.
Blant dem er svenske COS, som – hvis vi skal tro sosiale medier – virkelig har truffet blink med spesielt én av sine strikkegensere!
Faktisk er ikke den populære strikkegenseren noe nytt tilskudd i COS sitt sortiment. De siste vintrene har den vært en gjenganger både i butikkhyllene hos COS og som en favoritt på sosiale medier.
Og i år er intet unntak.
Det er selvfølgelig deres "Chunky cashmere crew-neck jumper", som du kanskje allerede har sett på sosiale medier, hvor den stadig trekkes frem – ofte i videoer med ordene “the perfect jumper”.
En investering
I motsetning til mange av de highstreet-funnene som ofte går viralt av ulike grunner, er denne genseren med en pris på 2 900 kroner en litt større investering.
Som navnet kanskje røper, er genseren laget av kasjmir. Og kasjmir er deilig, men også blant de dyrere materialene. Til gjengjeld varer det ofte i mange år, og derfor er dette et kjøp du kan ha glede av vinter etter vinter.
Med sitt klassiske, stilrene snitt kan du dessuten være trygg på at dette ikke er en genser du blir lei av med det første.
På sosiale medier tester flere også om genseren virkelig er verdt pengene. Og konklusjonen er entydig: ja, det er den!
LES OGSÅ Glem polkadotter! Nå er dette (overraskende) mønsteret populært!
Utsolgt, men…
Genseren finnes i år i fargene mørkeblå, rosa, beige og mørkebrun.
Akkurat nå er alle fargene tilgjengelige, men det begynner å bli utplukket i størrelsene. Det skjer jo ofte når noe går viralt.
Heldigvis kommer de utsolgte fargene tilbake på lager.
Presseansvarlig for COS Danmark bekrefter i en e-post til Costume, at det i uke 48 kommer en helt ny farge. Spennende!
Det er altså bare å følge med på nett og slå til når muligheten byr seg, hvis du drømmer om et mykt tilskudd til garderoben.
Foretrekker du at strikkegenseren har høy hals, finnes modellen også i en slik variant – som for øvrig også er et populært valg på sosiale medier.