
Oslo Runway: 5 kjappe med Anh-Marthe Storheil
– OSLRW skaper oppmerksomhet som bidrar til å sette Norge på kartet!
AvEndelig er Oslo Runway i gang - Norges moteuke. Både før, underveis og etter moteuken har Costume snakket med presse, designere, influencere og arrangører om høydepunkter, favoritter og gode minner. Her får du et innblikk i hva som beveger seg på catwalken og hvordan det er å delta på det som setter Norge på motekartet.
I dag har vi snakket med Anh-Marthe Storheil, entreprenør bak Storheil Agency, klesbutikken Støy i Fredrikstad, og merkevaren IBEN, som hun startet for tre år siden. Under Oslo Runway er det sistnevnte som skal presenteres på catwalken, og vi gleder oss til å se hva Anh-Marthe har designet for årets sesong.
Hva er ditt forhold til Oslo Runway, og hvordan synes du uken har utviklet seg?
– IBEN har et tett samarbeid med OSLRW (Oslo Runway), og denne visningen blir vår femte. Uken har utviklet seg utrolig positivt da de klarer og skape mer og mer engasjement rundt norsk mote. OSLRW skaper oppmerksomhet fra nasjonal og internasjonal presse som bidrar til å sette Norge på kartet. Det har blitt en av moteukene internasjonal presse må få med seg - og det er utrolig gøy!
Hva er ditt beste moteukeminne?
– Jeg har jo veldig mange bra moteminner etter å ha jobbet i bransjen i mange år, men det første som dukker opp i hodet mitt er IBEN sin SS18 visning på Deichmanske Bibliotek. Hele gjennomføringen av visningen var som en film. Lokasjonen var fantastisk, særlig fordi det er et norsk kulturkjennemerke. Det var helt rått! Men vi må selvfølgelig prøve å toppe det i år.