Vi lever i en tid der Influencere preger hverdagen til folk flest. De bestemmer hva som er trendy innen klær og sminke, hvor man skal spise, hva man skal spise og hvor de hotteste reisedestinasjonene ligger. Vi finner informasjon i flere mediekanaler, men det er Instagram som troner førsteplassen. Både bloggere, kjendiser og it-girls eier nærmest feeden vår - og vi får med oss flere nyheter og hypes enn vi selv aner.
I året som har gått er det flere trender som har kommet ved hjelp av sosiale medier. Blant annet den nye it-jenta Kaia Gerber, alpeluetrenden og stråveskene enhver fashionista gikk med i sommer. Skribenten Amber Kratz skriver på nettstedet 'Fashionista' at de nye Influencerne er de nye makeup-stjernene - og i vår tid er dette altså kjendisene. Skjønnhetsindustrien har aldri vært større, og nye merker og måter å påføre sminke på dukker opp hver eneste dag. Du har vel fått med deg den nye sminkekosten alle makeup-junkies snakker om?
Vi har lenge sett kjendisene prege de største sminkekampanjene, men tiden har endret seg. I 2017 ser vi at flere av kjendisene lager merkevarer selv. Både stjerner som Gigi Hadid, Rihanna og Kim Kardashian har alle skapt sitt eget sminkemerke i 2017.
Les mer lengre ned i saken!
Kilde: Fashionista
GIGI x MAYBELLINE
Gigi Hadid har vært på alles lepper i 2017. Ikke nok med at hun er årets mest populære modell på sosiale medier, nå har hun også lansert sin egen sminke sammen med Maybelline. Sammen lanserer de 27 produkter fordelt på to kolleksjoner, der du finner alt du trenger for å kopiere Gigis avslappede girl-next-door-look.
Gigi har latt seg inspirere av familie og barndomsvenner, i tillegg til steder som ligger hennes hjerte nær. I kolleksjonen finner du blant annet "The Jetsetter Palette", som er en komplett palett som er designet for å dekke alle behov for en jente på farten i forskjellige storbyer. Den inneholder alt man trenger uten masse unødvendig fyllstoff, er svært prisvennlig og vi lukter bestselger langt på vei.
KKW
Hele Kardashian-familien er kjent for å lage business ved hjelp av navnet sitt, og da spesielt i skjønnhetsbransjen. Som inspirasjon fra sin yngste søster har Kim nå lansert sitt eget sminkemerke, KKW, samt en parfymekolleksjon. Det sies at den første sminkekolleksjonen, som ble lansert i juni, ble utsolgt etter tre timer, noe som ga realitystjernen en sum på over 14.4 millioner dollar.
Kims sminkekolleksjon er kjent for å komme i en rekke ulike fargetoner, noe hun er blitt hyllet for på ulike nettsider og skjønnhetsbloggere. Kolleksjonene består (ikke overraskende) av ulike kontouringsett og highlightere.
FENTY BEAUTY BY RIHANNA
Popdronning og stilikon Rihanna lanserte sitt eget sminkemerke tidligere i år, og gikk ut med nyheten på sin egen Instagram. Merket har fått navnet Fenty Beauty, og er en del av Rihannas etablerte merke under samme navn. Rihanna er kjent for sin edgy og dramatiske stil, og er verken redd for å eksperimentere med farger eller tidsepoker når det gjelder både klær og sminke.
Etter noen få måneder på markedet har hun allerede blitt hyllet for for fargespennet på de ulike produktene. Leppestiftene har også fått masse oppmerksomhet, da de skiller seg betraktelig ut fra de normale fargene vi ofte ser i butikkhyllene. Kolleksjonen selges blant annet hos sminkekjeden Sephora.
DREW BARRYMOREs DEAR DREW
Vi kjenner alle til skuespilleren Drew Barrymore, kjent for sine roller i blant annet E.T og 50 first dates. I flere sesonger har hun samarbeidet med Walmarts eget sminkemerke Flower Beauty. Salget gikk svært godt, noe som resulterte i at skuespilleren bestemte seg for å lansere sitt eget merke, under navnet Dear Drew. I dag selges sminkekolleksjonen blant annet på Amazon, der salget gikk opp 43 prosent innenfor beauty-kategorien - takket være Drew.